Friday, December 2, 2011

Stress

i wish
Assalamualaikum wbt.
Allahu Allah...


aku lemah ya Allah, maka Kau kuatkanlah aku
aku takut ya Allah, maka Kau yakinlah aku
aku sesak ya Allah, maka Kau lapangkanlah hatiku
aku malas ya Allah, maka berikanlah daku semangat untuk terus berjuang

aku terasa berat ya Allah...
maka kau yakinkanlah hati ini.bahawa Kau sentiasa ada bersama hambaMu ini.


Sesungguhnya tanggungjawab itu berat ya Allah...


Wallahu'alam (dan Allah jua lah yang lebih mengetahui)

3 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Something to cheer u up, hope it works. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=38QUqc61EWo

    ReplyDelete
  2. Assalamua'laikum :)
    Moga Allah beri kehebatan cekal dan tabah untuk Syahida! Teringat dulu masa zaman belajar, tertekan dengan semua nota-nota perubatan. Masuk hospital, selalu kena maki hamun depan pesakit sampai muka dah kebal sangat dengan semua tu. Bila tiba di semester akhir, ayah kita jatuh sakit. Type A Thymoma Tumor. Dalam 1 bulan terpaksa buat 3 major surgery. Tapi alhamdulillah,semua itu selepas kita grad dan manisnya bila da habiskan pengajian tanggungjawab berganti tangan untuk memegang amanah terhadap pesakit. Syahida, awak mampu dan awak memang boleh! Siket lagi nak sampai puncak. Ingatlah ayat 6 : Insyirah.
    Banyakkan ingat Allah, DIA sangat sayang awak. Moga apa yang belenggu awak, dipermudahkan Allah :). Allah tahu awak mampu!!! Moga hari-hari mendatang sarat dengan kebaikan untuk awak.
    Kita pun selalu down, tapi bila kita fikir apa yang kita lalui dulu sangat perit, kita cepat2x kena bangkit. Kena bantu diri sendiri dan sentiasa mohon doa dariNYA

    ReplyDelete
  3. Firdaus: waalaikumussalam wbt.
    terima kasih atas sokongannya :)
    mohon doanya ye.
    jkk.

    kak siti: terima kasih atas sokongannya kak.
    entah kenapa kadang-kadang semangat ni lunak pada dugaan.Allahu rabbi.
    tiada daya melainkan dengan izinMu.
    trma kasih jugak atas perkongsiannya ye kak :)
    jkk.

    ReplyDelete